Opublikowano Dodaj komentarz

Jak jeść więcej zielonych warzyw

Jak jeść więcej zielonych warzyw

Jak jeść więcej zielonych warzyw?

 

Zielone warzywa mają wiele zalet. Są niskokaloryczne i bardzo wartościowe odżywczo. Są świetnym źródłem składników mineralnych i witamin, m.in. potasu, żelaza, witaminy K, wapnia, witaminy B2, kwasu foliowego i witaminy C. 

Jedz je codziennie, minimum raz dziennie, ale możesz dodawać do każdego wytrawnego posiłku.

Zielone warzywa możesz dodawać do:

  • Kanapek (np. garść sałaty, rukoli, roszponki itp.). Na kanapkach świetnie sprawdzi się również jako dodatek podduszony na wodzie lub oliwie szpinak, lub jarmuż.
  • Pesto (np. z natki pietruszki, jarmużu czy rukoli).
  • Smoothies czy domowych lodów z mrożonych owoców (np. szpinak lub jarmuż). Na początku dodaj pół garści i sprawdź, że smak jest niewyczuwalny. Potem możesz zwiększyć porcję do takiej, którą będziesz tolerować.
  • Burgerów roślinnych.
  • Tofucznicy (np. szpinak, jarmuż, garść sałat, kapusta, brokuł itp.). Jarmuż, szpinak, czy kapustę możesz dodać podczas przygotowywania tofucznicy. Sałaty dodawaj na końcu na talerzu.
 

Z zielonych warzyw możesz przygotowywać:

  • Zupy (np. z brokułu, jarmużu fasolki, brukselki, kapusty włoskiej).
  • Farsz do pierogów lub naleśników (np. z brokułem, jarmużem, szpinakiem).

Gdzie jeszcze pasują zielone warzywa?

  • Zielone warzywa można wykorzystać również jako dodatek do lunch box’ów.
  • Można jeść je jako przekąskę (np. ugotowany brokuł, fasolkę szparagową).
  • Zielone warzywa dodawaj wszędzie tam, gdzie uważasz, że będą pasować. Praktycznie do każdego dania wytrawnego pasują 😉
  • Zawsze trzymaj w lodówce lub zamrażarce świeże sałaty i mrożony jarmuż, szpinak, brokuł, fasolkę. Dzięki temu zawsze masz je pod ręką.

 

Sprawdź też infografikę na instagramie.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Iwona Kibil, dietetyk 🌱 (@iwonakibil_dietetyk)

 

Uwaga:

Post dotyczy osób zdrowych.  Osoby, które przyjmują leki rozrzedzające krew (warfarynę) ilość spożywanych warzyw zielonych powinny mieć ustaloną przez specjalistę, gdyż nadmiar witaminy K, której są źródłem, zmniejsza skuteczność leku.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.