Opublikowano Dodaj komentarz

Owoce pod kruszonką

Owoce pod kruszonką

Zdrowy i pyszny deser? To możliwe.

Można wyczarować pyszny deser, bez dodatku cukru, a za to z dodatkiem białka, czyli mąki z ciecierzycy. Dodatkowym atutem tego deseru jest fakt, że przygotowanie zajmuje bardzo mało czasu. Wystarczy owoce przykryć przygotowaną kruszonką i upiec. Możesz użyć różnych owoców. Ja robiłam już z jabłkami, śliwkami, gruszkami, ananasem, wiśniami.

 

Składniki na kruszonkę (mała blaszka):

  • Mąka z ciecierzycy – 4 łyżki

  • Ksylitol – 2 łyżki

  • Olej rzepakowy –  3 łyżki

  • Sól – szczypta

Nadzienie:

  • Dowolne owoce pokrojone w kostkę lub plastry (u mnie jabłka)

  • Przyprawy opcjonalnie np. cynamon)

Owoce pod kruszonką

Przygotowanie:

  1. Kruszonka: składniki suche wymieszać ze sobą, dodać olej i wymieszać całość. Nie będzie to ciasto do ugniecenia, raczej grudki i sypka konsystencja.

  2. W niewielkiej foremce ułożyć owoce i przysypać kruszonką.

  3. Zapiec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, aż kruszonka się zarumieni (jak na zdjęciu). Będzie chrupiąca i pachnąca.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Pomysł na szybki deser, który jednocześnie jest źródłem białka? Taki deser robię często i z różnymi owocami 😊 Link znajdziecie w bio, bo przepis jest na blogu. 👌

Post udostępniony przez Iwona Kibil, dietitian 🌱 (@iwonakibil_vegetitian)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.