Opublikowano Dodaj komentarz

Batonik kawowo-orzechowy

batonik_kakaowo_zbozowy

Batonik kawowo-orzechowy to proste połączenie kilku składników, z których powstaje zdrowa i pełnowartościowa przekąska.

Składniki na 12 batoników:

  • Orzechy laskowe – 110 g

  • orzechy nerkowca – 110 g

  • Rodzynki, suszone – 100 g

  • Kakao, proszek – 20 g

  • Kawa, napar bez cukru – 200 g

  • Białko roślinne Wild Berry Flavour – 20 g

  • płatki jaglane – 20 g

  • płatki owsiane – 20 g

Przygotowanie:

  1. Rodzynki przelać ciepłą wodą, wypłukać z ewentualnych zanieczyszczeń.

  2. Kawę mieloną zaparzyć w kubku (ja wsypałam 2 łyżeczki kawy ale spokojnie można 3) w 200 ml wody.

  3. Do kawy wsypać rodzynki i moczyć je przez kilka minut. W tym czasie zmielić orzechy razem z płakami, kakao i odżywką na proszek.

  4. Jak rodzynki zmiękną, odlać kawę (ale nie całkowicie, zostawić fusy na dnie) i wrzucić je razem z fusami do blendera.

  5. Zmielić dokładnie z suchymi składnikami (ja dodałam szczyptę soli). Masa ma być gęsta. Jeżeli nie da rady zmielić jej w blenderze, można ugniatać rękami.

  6. Kiedy masa jest gotowa, wyłożyć ją na papier śniadaniowy i ugnieść porządnie, uformować z niej prostokąt, który później będzie krojony. Ja układam na papierze, zawijam z każdego brzegu i wałkuję słoikiem (nie posiadam wałka do ciasta).

  7. Kiedy masa będzie gotowa, można pokroić na kawałki (powinno wyjść 12 małych batoników około 35 grama każdy) lub schłodzić i pokroić później.

 

Wartość odżywcza batonika (1 sztuka = 35 g):
Wartość kaloryczna
111
kcal
Białko ogółem
3,61
g
Tłuszcz ogółem
7,34
g
Kwasy tłuszczowe nasycone
0,99
g
Kwasy tłuszczowe jednonienasycone
4,78
g
Kwasy tłuszczowe wielonienasycone
0,98
g
Węglowodany ogółem
9,50
g
Błonnik pokarmowy
1,34
g
Sacharoza
0,71
g
Magnez
39,09
mg
Żelazo
1,01
mg
Cynk
0,68
mg

 

 


Autorka przepisu – Iwona Kibil

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.